Урок з предмета "Інформатика"

План уроку

Дата проведення 14.02.2017  група №11
Професія: «Слюсар з ремонту автомобілів; машиніст бульдозера; машиніст екскаватора однокошового»

Тема: Підсумковий урок з теми «Тек­стовий процесор»

Мета уроку: систематизувати знання, вміння і навички учнів з теми «Текстовий процесор» на практиці, узагальнити знання, навчитися використовувати Word у творчій роботі; розвинути інтерес до предмета, стимулювати логічне мислення, творчі здібності і пізнавальну активність, сприяти профорієнтації; формування особистої відповідальності за власний результат і результат роботи товаришів, формування емоційно-позитивного напряму на практичну діяльність, сприяти відповідальному ставленню до своїх обов'язків. Виховувати наполегливість, естетичність у оформленні, грамотно висловлювати свої думки.

Тип уроку:  Урок узагальнення  і систематизації знань та вмінь;

Форма проведення: Урок-змагання.

Методи і прийоми: робота в парах та бригадах, розв’язання кросвордів, відповідь на тестові завдання, виконання практичного завдання.

Очікувані результати:
  • систематизація теоретичних знань по використанню текстового редактора WORD;
  • закріплення практичних умінь та навиків роботи зі складними текстовими документами.

Основні терміни та поняття: введення, редагування, форматування, корегування, робота з графічними об’єктами, функція WordArt.

Дидактичне забезпечення:  Інформатика : 10 кл : рівень стандарту/Й.Р. Ривкин, Т.І. Лисенко, Л.А.Черніков, В.В. Шакотько- 2-ге вид. – К : Генеза, 2012;
              інструктивні карти; слайдова презентація; кросфорди; тести.

Матеріально-технічне забезпечення: мультимедійний комп’ютер, комп’ютери класа, програмне забезпечення: програма Power Point, програма Word.

Міжпредметні зв’язки:
1.    Спецтехнологія, тема: «Перспективи розвитку автомобільного транспорту в Україні та світі.»
2.    Основи галузевої економіки і підприємництва, тема: «Підприємство як форма діяльності у умовах ринкової економіки»



Епіграф уроку: …Розум полягає
не тільки у знанні,
але й в умінні застосовувати
знання на практиці.
Аристотель



1.      Організаційний момент.
Перевірка наявності учнів на уроці.
Вступне слово вчителя. Психологічне налаштування учнів до роботи на уроці.
2.      Актуалізація опорних знань. Проводиться у формі гри – змагання.
3.      Мотивація навчальної діяльності.
Розкриття значимості теми «Підсумковий урок з теми «тек­стовий процесор».
 Microsoft Word є класичним прикладом текстових редакторів, які  мають розширені функції форматування тексту, впровадження в нього графіків, формул, таблиць та об'єктів. Такі редактори часто називають текстовими процесорами й призначені вони для створення різного роду документів — від особистих листів до офіційних паперів. Тому курс вивчення цього редактора дуже об’ємний, ви вивчали його у школі , продовжили вивчати в училищі, і сьогодні підведемо підсумки цього навчання, перевіримо ваші знання , уміння та навички в засвоєнні цієї дуже корисної прикладної програми. 

4.      Пояснення :
v Пояснюються умови змагання, група ділиться на дві команди, обираються командири команд.  
План:
1.    Учасники змагання відповідають на запитання вікторини «Як ми знаємо текстовий редактор?»  (1бал за правильну відповідь);
2.    Учні відповідають на тести по черзі (12 питань 5 балів);
3.    Учні відповідають на кросворди (12 питань 5 бала) по черзі;   
4.    Учні отримують завдання: « Створити рекламне оголошення з професії», для його виконання формуються в групи по 2. (  2 балів ).
v підведення підсумків даного уроку
Викладач збирає оціночні листи учнів, підбиває підсумки змагання, демонструє на мультимедійної системі.

5.      Підведення підсумків уроку. Аналіз навчальної діяльності учнів.
6.      Домашнє завдання: підручник «Інформатика», розділ 1, §1,5-1,7 повторити.



Додаток 1

Оціночний лист учня групи №11______________________________


№ завдання

Вікторина

Тести

Кросворди

Реклама














Додаток 2

Вікторина: "Як ми знаємо Word"








Додаток 3
Тест за темою текстовий редактор Word
Завдання #1 Призначення панелі інструментів Word Art
1) Для форматування табличних документів.
2) Для створення та редагування малюнків
3) Для оформлення тексту у трьохмірному зображенні
Завдання #2 Яке призначення панелі інструментів таблиці та границі?
1) Вона виконує основні команди головного меню
2) Вибір типу, розміру та стилю шрифту, вирівнювання тексту
3) Для створення  та оформлення таблиць
Завдання #3 Як викликається контекстне меню у текстовому редакторі?
1) Натисканням піктограми "контекстне меню"
2) Натисканням лівой кнопки миші на об`єкті.
3) Натисканням правої кнопки миші на об`єкті.
Завдання #4 Для чого використовується клавіша Enter у текстовому редакторі?
1) Лише для створення нового пустого рядка.
2) Лише для створення нового абзацу або пустого рядка.
3) Лише для переходу на новий рядок.
Завдання #5  Які функції виконують програми призначені для роботи з текстами?
1) Автоматична перевірка правопису
2) Створення та редагування складних графічних зоражень
3) Введення та редагування текстових документів
4) Форматуавння тексту, використання таблиць, формул, діаграм.
Завдання #6  Які функції виконує панель інструментів форматування?
1) Для створення  та оформлення таблиць
2) Вона виконує основні команди головного меню
3) Вибір типу, роміру та стилю шрифту, вирівнювання тексту. 
Завдання #7  Яка клавіша дозволяє вилучати символи ліворуч від курсора?
1) Клавіша DELETE 2) Клавіша BACKSPACE 3) Клавіша CTRL
Завдання #8  Призначення тексвого редактора Word?
1) Програма призначена для створення та редагування баз даних
2) Програма призначена для створення, редагування, та форматування текстових документів.
3) Програма призначена для створення складних графічних зображень
Завдання #9 Яка клавіша дозволяє вилучати символи праворуч від курсора?
1) Клавіша CTRL 2) Клавіша BACKSPACE 3) Клавіша DELETE
Завдання #10 Які функції виконує стандартна панель інструментів редактораWord?
1) Вибір типу, роміру та стилю шрифту, вирівнювання тексту. 
2) Створення  та оформлення таблиць.
3) Вона виконує основні команди головного меню
Завдання #11 Яке призначення головного меню програми Word?
1) Воно дає змогу виконувати всі дії з текстовими файлами та їх вмістом
2) Воно дозволяє створювати та редагувати малюнки
3) Воно дозволяе настроювати контекстне менюпрограми
Завдання #12Яке призначення меню Сервіс?
1) Для виведення інформації на папір
2) Для одержання контекстнозалежної довідки
3) Для налагодження параметрів текстового редактора Word.














Додаток №4

Кросворд №1   ПІ  учня________________














10










9




5



































6

































7


























3















4









11







2



































1


































12









































8



















































1.       Операція з текстом, яка включає в себе зміну шрифту, інтервалу, вирівнювання  і т.п.
2.       Команда дозволяє розмістити текст у два і більше стовпців.
3.       За допомогою цієї команди можна поставити список за абеткою.
4.       Графічний об'єкт, який створюється як у текстовому редакторі, так і встановлюється з других програм.
5.       Однакові графічні символи ліворуч від списків.
6.       Об’єкт , який створюється кількома способами для введення структурованих даних.
7.       Команда для розміщення об'єктів у тексті.
8.       Текст або графічне зображення, яке друкується знизу або вгорі кожної сторінки документа.
9.       Команда для перевірки тексту на помилки.
10.    Команда, яку використовують для зміни начертання символів
11.    Вид начертання шрифту.
12.    Об'єкти текстового документу,які можна вставити тільки додатковою функцією «вставка» .




Кросворд №2     П.І. учня_________________











8








12





9

































10












5












6


































7







































3




















2







4





































1































































11


















































1.     Об’єкт , який створюється кількома способами для введення структурованих даних.
2.     Команда, яку використовують для зміни начертання символів
3.     За допомогою цієї команди можна поставити список за абеткою.
4.     Об'єкти текстового документу,які можна вставити тільки додатковою функцією «вставка»
5.     Однакові графічні символи ліворуч від списків.
6.     Операція з текстом, яка включає в себе зміну шрифту, інтервалу, вирівнювання  і т.п.
7.     Вид начертання шрифту.
8.     Графічний об'єкт, який створюється як у текстовому редакторі, так і встановлюється з других програм.
9.     Команда для перевірки тексту на помилки.
10.  Команда для розміщення об'єктів у тексті.
11.  Текст або графічне зображення, яке друкується знизу або вгорі кожної сторінки документа.
12.  Команда дозволяє розмістити текст у два і більше стовпців.







Додаток 5

Текст рекламного оголошення:

Слюсар з ремонту автомобілів;машиніст бульдозера;
машиніст екскаватора однокошового

Вставити картинку з файла.

Професія  «Слюсар з ремонту автомобілів;машиніст бульдозера;
машиніст екскаватора однокошового» зароджувалася у міру розвитку автомобільного транспорту. Виробництво і експлуатація автомобілів посилювали потребу в людях, здатних підтримувати їх в справному стані і ремонтувати їх у разі поломки. З  винаходом  конвеєра Генрі Фордом (30-і роки XX століття) кількість автомобілів різко зросла. Це створило необхідність в збільшенні кількості людей, що уміють підтримувати автомобіль в справному стані.
Вставити картинку з файла.
Бульдозер - трактор або тягач, на якому встановлено поворотний або неповоротний відвал (щит) з ножем. Під час роботи машиніст бульдозера повинен слідкувати за показниками контрольно-вимірювальних приладів, прислухатися до шуму, що супроводжує роботу двигуна, а також переміщення бульдозера.
Особливістю у професії машиніста бульдозера є те, що при всій зовнішній динаміці пересування у нього сидяча робота. На важкість праці впливають, як зовнішні параметри виробничого середовища, так і внутрішні характеристики організму (мікроклімат, підйом вантажу за зміну, робоча поза, темп роботи та інше).
Вставити картинку з файла
Машиніст екскаватора однокошового керує екскаваторами (відповідно до зазначених нижче параметрів) одноковшовими, поздовжнього копання (траншейними, дреноукладальними, каналокопальними, радіальними), ланцюговими та роторними або планувальниками під час розробляння ґрунтів у ході будівництва об’єктів і споруд різного призначення, автомобільних і залізничних доріг, різних каналів, гребель, захисних земляних дамб, інших аналогічних за складністю виконання споруд; улаштування виїмок, насипів, резервів, кавальєрів і банкетів, котлованів під фундаменти, опор ліній електропередач і контактної мережі; копання траншей для підземних комунікацій, водовідвідних кюветів, нагірних і забанкетних канав; проходки гірничих виробок тощо. Застосовує змінне робоче устаткування. 
Вставити картинку з файла
 На сьогоднішній день ця професія залишається затребуваною, оскільки кількість техники що випускаються, неухильно росте, а прогрес не стоїть на місці.











Комментариев нет:

Отправить комментарий